0

No products in the cart.

Företag 

ROYALTA är marknadsföringsnamn till Royalta (Organisationsnummer 840824-2181 , Moms Nummer SE840824218101). Nedanstående avtalsvillkor tillämpas mellan företaget Royalta och kunden. Dessa villkor träder i kraft när en beställning görs på vår hemsidan.

 

Kontakt och Kundtjänst:

Ringa oss: 0730312709

Skriv till oss: info@royalta.se

Hitta oss: Royalta Sotargatan 5, 913 35 Holmsund

 

Leverans 

Vi skickar de flesta av våra paket med PostNord. Har du valt detta som leveransalternativ kan du följa ditt paket genom att klicka här. Kollinumret finner du i mailet med rubriken “Leveransinformation” som du ska ha fått när du la din order. 

Leveranstid är 2-5 arbetsdagar inrikes. 

Vid eventuell försening vid hanteringen hos oss kommer du att få information om detta mailledes och om vi inte inom skälig tid kan avhjälpa felet så har du som konsument rätt att häva köpet. Du måste dock alltid kontakta oss och meddela oss om hävning av ordern innan ordern skickas samt få en bekräftelse från oss om att din begäran är hanterad. Vi reserverar oss för eventuella förseningar från transportbolaget oavsett leveranssätt. Du står själv för kostnader som är förenliga med outlöst paket och returfrakt om försändelsen har lämnats över till speditör.

 

Betalning och Moms:

Betala säkert med kort via Bambora Checkout  säker kortbetalning. Vid kortbetalning tillkommer det inga avgifter, summan att betala blir summan Du handlat för + fraktavgift. Vid kortbetalning debiteras kortet direkt.

ROYALTA är Momsregistrerat och har Momsregistreringsnummer SE840824218101. Vi accepterar SEK som valuta på vår webbplats så om du har ett bankkonto i annan valuta än SEK är du eller din bank ansvarig för valutaväxlingarna medan du betalar från ditt kort på vår hemsida.

 

Retur & ångerrätt

Vid köp av varor från oss har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottog varan (ångerrätt). För att din retur skall bli godkänd måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick, det vill säga oskadad i obruten förpackning. Är produkten öppnad eller testad kan vi tyvärr inte godkänna en retur på grund av hygieniska skäl. Vid ångrat köp kontaktar du kundservice på info@royalta.se för utfärdande av retursedel. Vi återbetalar inte för eventuella egna portoutlägg.

 

Reklamera produkt 

Hos oss på royalta.se har du som kund alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter. Reklamation ska därför, under alla omständigheter ske senast inom tre år från det att du tog emot varan. Reklamation ska göras via e-post till info@royalta.se. 

Varan kommer att undersökas i enlighet med den beskrivning av eventuellt fel som du som kund lämnar i samband med reklamationen. Det är därför viktigt att du lämnar en så utförlig beskrivning som möjligt. Om varan efter undersökning befinns felfri eller utsatt för yttre åverkan och reklamationen därför inte godkänns, kommer du som kund att debiteras vår kostnad för att undersöka varan.



Reklamera i samband med leverans
Ibland händer det tyvärr att paketet skadas under transporteringen. Har ditt paket en skada som verkar ha orsakats vid transportering, så är det viktigt att först anmäla detta till postombudet där du hämtar ut ditt paket och sedan till vår kundtjänst på info@royalta.se.  Om du redan vid utlämningsstället ser att kartongen är skadad, är det bättre att du inte hämtar ut paketet utan låter det gå i retur till oss. Kontakta då kundservice så hjälper vi dig att ordna ett nytt utskick.  När vi skickar ett paket väger vi alla produkterna tillsammans med paketet. När paketet ankommer till ombudet blir paketet vägt igen och vikten ska stämma överens. Alla varor som står med på fakturan måste scannas innan paketet kan skickas från oss. En kontroll i vårt packsystem visar att alla varor i beställningen har scannats och därmed vet vi med säkerhet att de var med i paketet när det skickades från oss.  Skulle det då saknas varor så är det något som skett under transporten av paketet, detta ska då reklameras till Postnord. Viktigt enligt Postnord är att du har emballaget från paketet kvar och att anmälan görs inom 7 dagar från mottagande. Vid synlig skada på paketet görs anmälan direkt till postombudet. Postnord gör sedan en utredning om paketet har någon åverkan och om det har förlorat vikt under transporten, sedan görs en bedömning och de återkommer till dig med ett svar. Du genomför denna reklamation på Postnords webbplats.

 

Integritetspolicy

Du kan läsa vår Integritetspolicy genom att klicka här

Välj din valuta
SEK Svenska kronor
EUR Euro